Seriál: Ako nájsť prácu snov – Identifikujte svoje kvality a pracovné preferencie
dátum pridania: 17.09.19-19:46 (zdroj: Moja Nitra)
Podľa prieskumov každý siedmy Slovák je nespokojný vo svojom zamestnaní. Ak patríte medzi nich, ale stále máte ambíciu s tým niečo urobiť, nechajte si poradiť od profesionála, ktorý pomohol viac ako 100 Slovákom k vysnívanej práci. Sledujte náš seriál - Ako nájsť prácu snov.
Dobrý deň. Volám sa Silvia Lidajová. Na internete ma môžete nájsť pod hlavičkou firmy HR Master. Mám viac ako 18 rokov praxe v rámci riadenia ľudských zdrojov, hlavne v oblasti výberov, vzdelávania a rozvoja zamestnancov. 13 rokov som pracovala na riadiacich pozíciách v nadnárodných spoločnostiach, kde som vyberala ľudí do rôznych tímov, môj nevynímajúc. Dnes pomáham malým a stredným firmám nájsť správnych ľudí na správne miesta. Rovnako pomáham jednotlivcom v objavovaní svojich talentov a silných stránok, aby práca pre nich nebola len zamestnaním, no hlavne výbornou kariérou či dokonca poslaním.
V seriáli na pokračovanie „Ako nájsť prácu snov“ spolu prepátrame možnosti a spôsoby ako sa ku Vašej vysnívanej práci čo najefektívnejšie dostať. Pripravíme si spolu celú stratégiu hľadania práce, pretože tu ide o viac než len stiahnutie vzoru životopisu a reagovanie na pozície z internetu. Ak chcete skutočne uspieť, je potrebné mať pripravený dobrý plán s dôrazom na svoje prezentačné materiály (životopis, motivačný list). Tiež je nevyhnutné vedieť sa odprezentovať na pohovore, vhodne odpovedať na položené otázky a nebáť sa vyjednávať o platových podmienkach. Spolu sa na to krok za krokom pripravíme.
Na začiatok je dôležité:
- poznať sám seba, svoju hodnotu a silné stránky (čo špeciálne viete ponúknuť)
- pracovné preferencie v zmysle (na akej pozícii chcem robiť a pre akú firmu / šéfa chcem robiť)
Postup:
- napíšte si zoznam svojich vedomostí, skúseností a zručností (manuálnych, duševných)
- popremýšľajte nad svojimi silnými stránkami a zaznačte si ich – v čom vynikáte nad ostatnými alebo čo dokážete robiť s ľahkosťou (napr. efektívne komunikovať, riešiť konflikty, efektívne obsluhovať zariadenia, ľahko sa prispôsobiť novým situáciám a požiadavkám, vytvárať a budovať vzťahy ap.)
- rozmýšľajte akú firmu hľadáte (lokalita, odvetvie, veľkosť firmy, firemná kultúra)
- premyslite si na akej pozícii by ste chceli robiť z pohľadu svojich vedomostí, zručností, skúseností a silných stránok
- začnite si tvoriť zoznam cieľových firiem podľa definovaných kritérií (čím dlhší zoznam, tým väčšia šanca na úspech)
Ak neviete definovať svoje silné stránky, resp. na aký typ práce sa hodíte, môžete využiť službu s názvom „Psychodiagnostické posúdenie osobnostného a kariérneho potenciálu“
Teším sa na Vás nabudúce, kedy sa budeme venovať príprave atraktívneho životopisu.
Silvia Lidajová